#InnovatedInCluj_RF_Meters

RF Meters – o soluție inovativă pentru creșterea eficienței energetice

#InnovatedInCluj este unul dintre cele mai noi proiecte #ABCIncubator. Scopul acestuia este de promova poveștile din spatele start-up-urilor care fac parte din programul nostru de incubare. Drept urmare, l-am intervievat pe Răzvan Sima, fondator al unuia dintre start-up-rile care fac parte din programul nostru de incubare pentru a afla povestea din spate dar și ce presupune lansarea unui start-up.

Citește interviul de mai jos și află mai multe despre ce presupune lansarea unui start-up din zona #tech.

Care este activitatea principală a start-up-ului?

RF Meters este o soluție care are ca obiectiv creșterea eficienței energetice pentru aplicațiile de tip SAP Metering și Smart Metering. Fiind o cere crescută pe piață în acest sens, am dezvoltat o soluție prin care citim datele din contoarele de energie, fie că e vorba de energie electrică, sau de resurse de alt tip, precum apă sau gaz. Astfel, soluția citește datele din aceste contoare, le înregistrează și le trimit printr-o rețea – protocol de comunicație dezvoltat de noi. În cele din urmă informațiile ajung într-o bază de date, care poate fi accesată și vizualizată de către clienți pentru facturare sau pentru aplicarea de algoritmi care au ca scop creșterea eficienței energetice”.

Cui se adresează o astfel de soluție?

“Se adresează clienților care vor să își îmbunătățească eficiența energetică, să scadă consumul și să optimizeze costurile cu energia. Având în vedere că este o criză de energie la nivel mondial, piața și cererea sunt destul de mari în condițiile actuale la nivel global”.

Cum vă diferențiați de concurență?

“Diferențierea de alți furnizori de soluții de acest tip se face pe baza faptului că suntem un furnizor independent de soluții de tehnologie pentru Smart Metering. De regulă cei care dezvoltă acest tip de soluții sunt din cadrul unei mari firme producătoare de contoare, fiind foarte rar întâlnită situația ca un modul de la o firmă să furnizeze soluții pentru alt producător de contoare”.

Care este punctul forte al business-ului?

“Punctul forte și practic cel mai important al business-ului este reprezentat de valoarea angajaților, în primul rând, fiind vorba despre echipa din spatele acestui proiect inovativ. Consider că aceasta este și cheia succesului unui produs, să fie dezvoltat de o echipă smart”.

De ce ați avut nevoie pentru a dezvolta produsul?

“Pentru a dezvolta produsul, a fost nevoie de fonduri, astfel că, am apelat la finanțări de tip Angel Investors, iar o parte dintre investitori sunt din Cluj-Napoca. În acest moment ne străduim să trecem la următorul pas, mai exact la atragerea unui fond de tip Venture Capital care să ne finanțeze practic o scalare a business-ului”.

De ce anume trebuie să ții cont atunci când lansezi un start-up?

“Sunt foarte multe aspecte pe care trebuie să le ai în vedere în momentul în care tu îți clădești o afacere, lucruri pe care de multe ori le poți omite ca și fondator de start-up, drept urmare e util să faci parte dintr-un mediu propice precum un incubator sau un program de accelerare”.

Ați recomanda altor business-uri să intre într-un program de incubare?

“Dacă ar fi să o iau de la început ca și start-up, aș trece prin aceleași procese de incubare și accelerare. Ca și start-up ți se diversifică viziunea extrem de mult când ai acces la proiecte de finanțare europeană. Spre exemplu, noi am apelat la un proiect prin intermediul Transilvaniei IT Cluster și am primit o finanțare de la Uniunea Europeană pentru a ne dezvolta tehnologia”.

Care sunt beneficiile unui start-up inclus într-un program de incubare?

“Beneficiile sunt multiple. După părerea mea, un start-up are nevoie să treacă prin programe de incubare. De asemenea, e foarte important pentru un start-up să se poziționeze corect, să aibă un produs adaptat nevoilor pieței și să treacă printr-un proces de incubare sau accelerare”.

Este important pentru un start-up să facă parte dintr-o comunitate?

“Da, deoarece un start-up este o companie mică la început de drum, iar apartenența la o comunitate un pic mai mare este foarte importantă. Faptul că aparții unei comunități în care lumea gândește destul de similar este foarte benefic pentru mindset-ul de creștere, de a aduce noi soluții inovative în piață”.

Cum ați descrie soluția în câteva cuvinte?

“Dacă ar fi să fac o scurtă prezentare a soluției noastre, este vorba despre un modul care preia datele dintr-un contor și care transmite datele prin radio-frecvență către un router principal. Acesta la rândul lui adună datele de la mai multe device-uri din teren și le trimite către un cloud, iar utilizatorii au acces pentru vizualizarea și analiza datelor”.

Ce puteți spune despre echipa RF Meters?

“Echipa RF Meters este formată din noi 3, eu – Răzvan, Manager General, Tudor și Andrei, care sunt studenți în ani terminali la Universitatea Tehnică din Cluj-Napoca. Tudor se ocupă de partea hardware a soluției noastră, iar Andrei de cea software”.

Cum ați descrie experiența dumneavoastră?

“Suntem obișnuiți să fim deschizători de drumuri în ecosistemul de stat-up-uri din România. Astfel că, am beneficiat de primul apel de finanțare derulat de Comunitatea Europeană prin intermediul Transilvania IT Cluster. Ne bucurăm că am făcut parte dintr-un lot de 4 companii care au beneficiat de acest tip de finanțare. De asemenea, am fost prima companie din Cluj-Napoca care s-a deschis la registrul comerțului prin intermediul unei finanțări de tip Angel Investors. Așadar, putem spune că suntem oarecum deschizător de drumuri și ne asumăm rolul acesta”.

Interviu acordat de Răzvan Sima, Manager General & fondator RF Meters.

Hai să ne conectăm!