Machinations - platforma de game design

Machinations – platforma de game design

Seria de testimoniale #InnovatedInCluj continuă cu un nou interviu. Am stat de vorbă cu Mihai Gheza, CEO & Co-Founder Machinations, și am aflat de unde a pornit Machinations, platforma de game design. Mihai ne-a povestit despre cum a luat naștere ideea din spatele soluției, situația actuală a start-up-ului, dar și care sunt perspectivele de viitor.

Cum ai rezuma activitatea start-up-ului tău?

Machinations e o unealtă de modelare de sisteme complexe și simulare și predicție de sisteme complexe. E folosit de game developeri din lumea întreagă. Avem cea mai mare comunitate de game design, peste 50.000 de oameni, printre care studiouri dezvoltatoare de jocuri pe care probabil le-ați jucat. Tool-ul e predat și în învățământul universitar în peste 150 de universități din lumea întreagă, inclusiv Massachusetts Institute of Technology & New York University, și până și în Singapore.”

Cum convingi un client să te aleagă pe tine și nu alt serviciu similar din piață?

“Machinations e o unealtă vizuală de modelare de sisteme complexe și de sisteme haotice. Principalul diferențiator este faptul că diagramele pe care le creezi în Machinations, care arată la fel ca orice alt flowchart (precum Visio sau Miro), au un buton de play în momentul în care prind viață, astfel că evoluția acelor sisteme, o poți vedea în fața ochilor tăi și să interacționezi cu ea. Aplicația mai are un buton magic care face Monte Carlo. Aceasta e o metodă statistică de a prezice viitorul sistemelor complexe cum ar fi cele din jocuri.”

Care este principala provocare de business?

“Am avut multiple provocări de business până acum, dar cea mai relevantă și cea mai recentă este creșterea veniturilor. Mă refer la venituri recurente, sub formă de subscription, SaaS. Acum trecem printr-un proces care în tech startup se cheamă PMF – Product Market Fit, sau Crossing the Chasm. Noi suntem undeva acolo. De la statutul de super fun  în care comunitatea a crescut organic până acum, trebuie să ajungem la mass market, să afle absolut toată lumea din industrie despre unealta noastră. Asta presupune foarte mult efort, nu doar din partea echipei de vânzări, ci și prin îmbunătățirea unor aspecte precum produs, marketing, awareness, growth, site, iterarea mesajului, valoarea pe care o primesc sau o percep clienții, monetizare, pricing table, price point și o grămadă de alte lucruri. Ca să sumarizez, e un acronim care se cheamă A.R.R. și acela e north star metric și, totodată, cel mai important lucru.”

Ce beneficii ați avut în urma programului de incubare?

“Multiple aș zice, dar o să încep cu spațiul de incubare, care e top din punctul meu de vedere. Dacă vă uitați în jur, birourile sunt excelente. Acesta are un sistem modular de scalare în funcție de echipa care crește tot timpul, lucru remote, precum și evenimente, rețea de networking, sau mentorat. Cu alte cuvinte, are cam tot ce presupune un incubator.”

Ai recomanda programul de incubare altor start-up-uri la început de drum?

“Da, aș recomanda programul pentru că oferă multiple beneficii. Așa cum am spus, necesită foarte puțin efort din partea celor care aderă la un astfel de program de incubare și accelerare, dimpotrivă au posibilitatea de a beneficia de ajutor de la comunitate sau evenimentele organizate.

Un lucru pe care o să-l adaug și probabil cel mai important este faptul că ai ocazia să ai în preajmă companii sau start-up-uri care lucrează în aceeași industrie, care dezvoltă produse sau servicii similare și care se pot confrunta cu aceleași provocări ca și tine. Drept urmare, poți să discuți și să afli soluții care poate altfel ți-ar lua luni de zile să le găsești.”

De unde a pornit Machinations și unde se îndreaptă?

“Machinations s-a născut în jocuri ca un proiect de PhD al cofondatorului nostru, Ioris Dormans, acum 10 ani la Universitatea din Amsterdam. Noi, fondatorii și majoritatea echipei, venim din domeniul jocurilor, dar soluția a avut întotdeauna o aplicabilitate și alte industrii. Fie că vorbim de banking, finance, logistica, AI, toate sunt sisteme complexe și totodată haotice, ce pot fi modelate, simulate și optimizate înainte să se întâmple.

Dacă e cineva din afara industriei de jocuri care vede o aplicabilitate a acestei unelte, ne găsește la ABC Incubator, pe strada Constantin Brâncuși, unde noi ne-am bucura să intrăm în discuții pentru a face un proiect pilot împreună.”

Interviu acordat de Mihai Gheza, CEO & Co-Founder Machinations.

Hai să ne conectăm!