Construirea #comunităților prin evenimente: Rolul cheie al organizării evenimentelor.
Aflăm mai multe de la Antonia Duma și Adela Bernad, două tinere entuziaste, care fac parte din echipa de de PR și Comunicare în cadrul Transilvania IT Cluster.
Tinerele ne-au povestit o partea din experiența lor în ceea ce privește zona de organizare de evenimente, utilitatea evenimentelor când vine vorba de construirea unei comunități, de ce lucruri să ținem cont, dar și care a fost experiența lor în cadrul ABC Incubator.
De ce este importantă organizarea evenimentelor când vine vorba de construirea unei comunități?
“Oferi un cadru în care ei să vină, să socializeze, să se cunoască, practic așa îi cucerești pe ei în ideea în care le prezinți ce faci, le pui cine ești, le oferi un context în care să cunoască și alți oameni. Toate aceste lucruri cumulate contribuie la crearea unei comunități pe termen lung.”
Cum arată un eveniment reușit?
“Noi la Transilvania IT Cluster am organizat foarte multe evenimente. Dacă e să ne referim la evenimentele organizate la ABC Incubator, aș vorbi despre serile noastre de Networking & Social Night pe care le organizăm în parteneriat cu ABC Incubator. Îl iau pe acesta ca exemplu și consider că este un eveniment reușit deoarece de la o ediție la alta, reușim să ne păstrăm audiența, ba chiar comunitatea este mereu în creștere. Feedback-ul pe care îl primim e unul care ne motivează să continuăm seria aceasta de evenimente.”
“Un alt aspect foarte important e acela că deja s-a dus vorba despre acest eveniment, că vorbim despre ecosistem, că vorbim de oameni din afara lui, oamenii au început deja să cunoască acest concept de evenimente. Ne bucură când primim solicitări de a veni la noi la evenimente și credem noi că facem un lucru bun dincolo de partea asta de socializare în cadrul evenimentelor noi încercăm să le oferim și oportunități, să le prezentăm, tot felul de lucruri noi care să-i și ajute pe viitor. Este importantă partea de socializare pentru că așa îi atragem, așa ne clădim comunitatea, dar este important ca după ei să și rămână cu ceva.”
Care sunt 3 lucruri esențiale de care ar fi necesar să ținem cont când organizăm un eveniment?
“Din punctul meu de vedere cred că ar fi bugetul, conceptul și locația evenimentului. Acestea sunt principalele lucruri de ținut cont când vine vorba de organizarea unui eveniment.”
Recomanzi organizarea de evenimente la ABC Incubator?
“Ținând cont că undeva în proporție de 80% din evenimentele organizate de Transilvania IT Cluster sunt găzduite de ABC Incubator, evident că recomand ABC Incubator. Sunt sinceră și obiectivă când zic asta pentru că e un spațiu care este pliabil pe foarte multe tipuri de evenimente, conferințe, workshop-uri, inclusiv webinarii, serii de networking, foarte multe tipuri de evenimente.
Îți oferă pe parte logistică foarte multe lucruri pe care nu le-ai avea într-un alt spațiu. Aici găsești ecran modular, partea de sonorizare, luminile care sunt foarte bune.
Pe lângă parte aceasta logistică avem niște colegi, îmi permit să le spun așa, între timp unii dintre ei mi-au devenit și prieteni. Sunt oameni care te ajută încă de la intrare. Îți oferă consultanță fiindcă deja s-au organizat atât de multe evenimente încât ei știu exact cum să te abordeze, cum să-ți sugereze anumite și cred că e foarte important, dincolo de partea de logistică și partea de relaționare și consultanță, costurile care sunt destul de în regulă raportat la ceea ce există pe piață în acest moment.”
Cum a fost comunicarea cu echipa ABC Incubator?
“Comunicarea a fost mereu una deschisă, transparentă și fluidă pentru că de fiecare dată când am cerut sprijin, am primit tot ajutorul din partea echipei ABC Incubator în toate acțiunile pe care le întreprindem noi la Transilvania IT Cluster.”
Cum ai descrie atmosfera de la ABC Incubator?
“As descrie ca fiind o atmosferă colaborativă pentru că aici găsești acel spirit de comunitate, mai presus de doar a sta într-o clădire și atât. Practic, aici găsești mereu o atmosferă faină cu oameni primitori și săritori care îți fac ziua mai bună.”
Care a fost cel mai reușit eveniment al vostru organizat în ABC Incubator?
“Ar fi greu de ales care a fost cel reușit pentru că noi organizăm în colaborare cu ABC Incubator foarte multe evenimente în ABC Incubator. Astfel că, aș menționa 3 evenimente:
Primul ar fi Innovation Camp, care a adunat participanți, experți internaționali, dar și autorități publice și decidenți.
Apoi ar fi Innovation Labs, care s-a desfășurat de curând aici. De-a lungul weekend-ului am avut clădirea la dispoziție timp de 3 zile, dar și toate dotările și resursele necesare să putem să desfășurăm un eveniment de o așa mare anvergură.
Și nu în ultimul rând, serile de Networking & Social Night pe care le desfășurăm în fiecare lună de mai bine de un an de zile, unde am strâns deja o comunitate destul de mare pe care ne bazăm lună de lună. Îl facem mereu cu drag și îl considerăm un succes.”
Ce gânduri ați vrea să împărtășiți cu cei care vor să organizeze evenimente?
„Dacă vreți să faceți parte dintr-o comunitate faină și să organizați evenimente reușite vă încurajez să veniți aici la ABC Incubator. Noi mai suntem și vecinii tăi, deci ăsta e un al doilea mare plus pe care ABC Incubator îl oferă.”